آخرین شرایط پروازهای ایران

به گزارش مجله سلنا، به گزارش تجارت نیوز، سعید اکبری درباره کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای هوایی اظهار کرد: در روزهای اخیر تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران روزانه بین 100 تا 120 پرواز کاهش یافته به گونه ای که صنعت هوانوردی با چالش بزرگی روبه رو شده است.

آخرین شرایط پروازهای ایران

وی اضافه نمود: بیشترین میزان پروازهای عبوری از آسمان ایران در روزهایی که کرونا شیوع یافته بود 117 پرواز در روز بود. این در حالی است که سال گذشته پیش از بحران نیمه دوم سال، روزانه 900 تا 1000 پرواز عبوری از آسمان ایران انجام می شد و پس از آن به 700 پرواز به دلیل تنش های منطقه ای کاهش یافته بود اما اینکه به کمتر از 120 پرواز در روز رسیده یک تنش عظیم برای شرکت فرودگاه ها به حساب می آید.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: این شرکت یک شرکت وابسته به درآمد از محل پروازهای عبوری و خدمات فرودگاهی است و بودجه دولتی ندارد. در نتیجه در دو ماه اخیر با چالش کمبود منابع اقتصادی و درآمد روبه رو شده ایم.

اکبری با بیان اینکه این مشکل در طول سال جاری احتمالا ادامه خواهد داشت و حتی به حوزه پرداخت حقوق کارکنان نیز تسری خواهد یافت، گفت: با توجه به اینکه شرکت دولتی هستیم، امکان تعدیل نیرو نداریم ضمن اینکه بیشتر کارکنان شرکت فرودگاه ها جزو متخصصان صنعت هوانوردی هستند و نمی توانیم آنها را از دست بدهیم.

راهبر عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه چالش کرونا سبب شده تا صنعت هوانوردی به دلیل طولانی بودن فرایند بازیابی آن به مشکل بخورد، اظهار کرد: حتی در صورت از بین رفتن ویروس کرونا باز هم مدت زیادی طول خواهد کشید تا بتوانیم درآمدهای شرکت فرودگاه ها را به حالت قبل برگردانیم.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران درباره راهکارهای جبران کاهش درآمد شرکت فرودگاه ها گفت: قرار است شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مشمول تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی دولت برای بنگاه های آسیب دیده از کرونا شوند اما رقم تسهیلاتی که به شرکت فرودگاه ها اختصاص می یابد هنوز تعیین نشده ضمن اینکه روش های دیگری هم که می تواند جایگزین باشد با توجه به اینکه عمدتا به نشست و برخاست هواپیما و فعال بودن صنعت هوانوردی وابسته است، باز هم پاسخگو نخواهد بود.

اکبری راه دیگر جبران کاهش درآمدها را کم کردن از هزینه های شرکت فرودگاه ها عنوان و اظهار کرد: مجبوریم طرح های عمرانی موجود را متوقف نموده و قراردادهای جدید پروژه های عمرانی را لغو کنیم همچنین از هزینه های پرسنلی و کارکنان صرفه جویی خواهیم کرد.

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 875

به "آخرین شرایط پروازهای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط پروازهای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید