رونمایی از اولین روغن ایرانی صنعت هوایی و دریایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام، صرفه جویی 21 میلیون دلاری در سال

به گزارش مجله سلنا، 8 محصول جدید دانش بنیان و خط فراوری روغن و روانکار های تحریمی حوزه صنایع هوایی و دریایی درشرکت نفت پارس وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام افتتاح شد.

رونمایی از اولین روغن ایرانی صنعت هوایی و دریایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام، صرفه جویی 21 میلیون دلاری در سال

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، صبح امروز در مراسمی با حضور معاون ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس گروه مالی تدبیر، معاون سازمان هواپیمایی کشور، معاون فرمانده هوافضای سپاه و جمعی دیگر از مسئولان در محل پالایشگاه نفت پارس تهران، از محصولات جدید این شرکت در حوزه روانکار های صنعت هوایی و دریایی رونمایی شد.

عارف نوروزی معاون ستاد اجرایی فرمان امام و رئیس گروه مالی تدبیر دراین مراسم گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه علیه کشور و احتیاج کشور به فراوری محصولات داخلی، ستاد اجرایی با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در شرکت نفت پارس فراوری روانکار ها و روغن های موتور هیدرولیک و انواع گریس ها برای احتیاج های صنعت هوایی ودریایی را در دستور کار خود قرار داد.

نوروزی با بیان اینکه بعد از 10 ماه کوشش مستمر امروز شاهد رونمایی از چندین محصول جدید در شرکت نفت پارس هستیم، اضافه نمود: سرمایه گذاری این کار حدود 5 میلیون دلار بوده که با این میزان سرمایه، 21 میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی صورت میگیرد، ضمن اینکه این محصول 73 درصد ارزان تر از مشابه خارجی آن فراوری و عرضه میشود.

وی تأکید کرد: این اولین روانکار فراوری شده در داخل کشور در حوزه صنایع هوایی نظامی و غیرنظامی و صنایع دریایی است که تمام استاندارد های روز جهان را هم کسب نموده است.

رئیس گروه مالی تدبیر با بیان اینکه حدود 70 میلیون دلار هدف صادراتی دراین حوزه داریم توضیح داد: از 170 میلیون لیتر فراوری روغن و روانکار به 200 میلیون لیتر رسیده ایم که در این زمینه جهش فراوری خوبی داشته ایم و پیش بینی میکنیم تا سرانجام سال جاری در مجموعه نفت پارس 40 درصد جهش فراوری داشته باشیم.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام گفت: هدف گذاری ستاد اجرایی درعرصه فراوری محصولات استراتژیک و برطرف خلأ ها چه در زمینه فراوری واکسن کرونا و ماسک و دارو و چه در زمینه روغن های صنعت هوایی و فرآورده های نفتی است.

مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشور نیز در بخش دیگری ازاین مراسم گفت:محصولی که امروز ستاد اجرایی فرمان امام به ما تحویل داد یکی از محصولاتی است که مصرف بالایی در هواپیما های نظامی و غیرنظامی دارد و بدلیل تحریم های ظالمانه با قیمت گزافی مجبور به تهیه آن بودیم.

او با بیان اینکه حمل ونقل هوایی همواره از آخرین تکنولوژی های روز جهان و استانداردترین مواد مصرفی باید استفاده کند، گفت:از ابتدای انقلاب تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی بخش حمل ونقل هوایی صنعت هوایی کشور را زمین گیر نموده بود، اما صنعت هوایی توانست با همکاری نیرو های انقلاب از بخشی از بن بست ها عبور کند.

کاپیتان محمدی بخش رئیس هیئت مدیره شرکت هواپیمایی پارس نیز دراین مراسم با تمجید از اقدام ستاد اجرایی فرمان امام و معرفی محصول فراوری شده گفت: این محصول با ارسال به آزمایشگاه های داخل و خارج کشور، توانسته استاندارد های سختگیرانه صنعت هوایی را با مؤفقیت کسب کند.

وی اضافه نمود: چه قبل و چه بعد از برجام، صنعت هوایی همواره در تحریم های سخت قرار داشته و دستیابی به این روانکار اقدام عظیمی است و این روغن ها چه در بخش دفاعی و چه غیردفاعی قابل بهره برداری است.

وی گفت با شکسته شدن این سد توسط محققان ستاد اجرایی فرمان امام باردیگر ثابت شد نیروی جوان داخلی توانمندی فراوری هرمحصول پیشرفته ای را دارد و میتواند تهدید ها رابه فرصت های عظیم تبدیل کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1128

به "رونمایی از اولین روغن ایرانی صنعت هوایی و دریایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام، صرفه جویی 21 میلیون دلاری در سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از اولین روغن ایرانی صنعت هوایی و دریایی توسط ستاد اجرایی فرمان امام، صرفه جویی 21 میلیون دلاری در سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید