آمار ساختمان های خالی را نتایید نمی کنم، تعداد واحد های مسکونی از خانوار ها بیشتر است

به گزارش مجله سلنا، وزیر راه و شهرسازی گفت: آماری که از خانه های خالی داده شده را نه رد می کنم و نه تأیید؛ بعضی می گویند 1.3 میلیون مسکن مهر هم، در آمار خانه های خالی آورده شده است.

آمار ساختمان های خالی را نتایید نمی کنم، تعداد واحد های مسکونی از خانوار ها بیشتر است

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد اسلامی در یک برنامه رادیویی درباره اینکه قبلاً اعلام نموده بودید که کمبود مسکن داریم؛ اما در آمار ها می بینیم که تعداد واحد های مسکونی از خانوار ها بیشتر است، گفت: من نگفته بودم کمبود مسکن نداریم، بلکه در یک تبادل نظری تلویزیونی از من سوال کردند که وزارت راه و شهرسازی و دولت چرا تا قبل از مسکن مهر و قبل از تصوری این وزارت از طرف شما، این طرح را شروع نکرد و این طرح را بعد از 6 سال شروع کرد؟

وی اضافه کرد: تیتری که برای این تبادل نظر انتخاب شد، ناصحیح بود؛ نباید اول و آخر حرف من را می زدند و از وسطش یک جمله انتخاب می کردند؛ این از آن بحث های عدم رعایت اخلاق رسانه ای است که زیبنده جامعه ما نیست.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فراوری و عرضه مسکن برای جامعه هدفی که تکلیف قانونی دارد، بحث اصلی کشور است که در آن پروژه هایی مانند طرح اقدام ملی مسکن ظهور می نماید و به مرحله اجرا درمی آید.

اسلامی درباره خانه های خالی گفت: جامعه هدف این واحد ها از نظر متراژ و قیمت تمام شده و در نقاطی که این واحد های مسکونی عرضه شده، با هم تطابق ندارند و این عدم تطابق سبب می گردد تا تورمی به وجود بیاید و سرمایه ها در نقاطی حبس گردد، چون بدون مطالعه بخش مسکن و صرفاً برای سودآوری احداث شده اند.

وی تأکید کرد: باید مسکن را از بورس بازی و آوردن آن به عنوان کالای سرمایه ای در مدار اقتصاد، خارج نموده و به سمت کالای مورد احتیاج مردم منتقل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: یک سرشماری از خانه های خالی صورت گرفته که نه می توانم آن را تأیید کنم و نه می توانم آن را رد کنم؛ بعضی می گویند بیش از 1 میلیون و 300 هزار مسکن مهری که ساخته شده را در این آمار آورده اند بعضی هم می گویند مسکن مهر ها در این آمار نیامده است.

وی اضافه کرد: مسکن مهر شروع نشده و روی خام نداریم فقط در چند شهر در بخش فنداسیون متوقف شده بود الان هم در چند شهر که فاقد متقاضی هستند، ساخت مسکن مهر متوقف شده است؛ ولی مسکن مهری که دارای متقاضی و قرارداد باشد، اما متوقف مانده باشد، نداریم. در حال پیگیری انشعابات مسکن مهر های باقی مانده هستیم.

تا کنون بر اساس سرشماری سال 1395 مرکز آمار ایران، نهاد های مختلف متولی بخش مسکن، بار ها از وجود 2.5 میلیون واحد مسکونی خالی خبر داده بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 826

به "آمار ساختمان های خالی را نتایید نمی کنم، تعداد واحد های مسکونی از خانوار ها بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار ساختمان های خالی را نتایید نمی کنم، تعداد واحد های مسکونی از خانوار ها بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید