افزایش بستری بیماران کرونای کمتر از 10 سال در تهران، تاکید ویژه بر عدم برگزاری چهارشنبه سوری

به گزارش مجله سلنا، معاون درمان ستاد کرونا استان تهران تاکید نمود: آثار سفرها و عدم رعایت پروتکل ها در خریدهای نوروزی از هفته سوم فروردین ماه آشکار خواهد شد.

افزایش بستری بیماران کرونای کمتر از 10 سال در تهران، تاکید ویژه بر عدم برگزاری چهارشنبه سوری

دکتر نادر توکلی در گفت وکو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه ظرف دو هفته اخیر در حال تجربه فرایند ثابت بیماری در تهران هستیم، گفت: حدودا بین 260 تا 300 بستری روزانه در بیمارستان های استان داریم و موارد سرپایی هم بین 2000 تا 2400 نفر هستند.

وی اضافه نمود: نسبت بستری بیماران در آی سی یو نسبت به گذشته مقداری بیشتر شده است و می توان گفت آنهایی که بستری می شوند بد حال تر هستند. از طرفی درصد بستری افراد زیر 10 سال به 11 درصد رسیده است؛ در حالی که پیش از این و در ماه های قبل این درصد کمتر بود. یک نکته خوب این است که در اسفندماه نسبت به نیمه دوم بهمن ماه میزان مرگ و میر کاهش یافته است.

توکلی با اشاره به اینکه آنالیز میزان رعایت پروتکل ها در تهران توسط معاونت بهداشتی ستاد استانی اعلام می گردد، اظهار کرد: البته به نظر می رسد با توجه به نزدیکی به عید شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف و بازار به شدت در حال افت است و این خطر بزرگی است که اثرات آن را در هفته سوم فروردین خواهیم دید.

وی اضافه نمود: از طرف دیگر با شروع سفرهای نوروزی دیگر همه نوع بیماری (اشکلال مختلف کرونا از نوع کلاسیک تا جهش یافته) را در تهران خواهیم دید؛ زیرا سفر از تهران و به تهران به عنوان پایتخت می تواند آمار بالایی داشته باشد. آخرین تصمیم گیری ها در خصوص سفرهای نوروزی به روز 25 اسفندماه موکول شده است.

وی در ادامه تاکید نمود: از مردم می خواهیم به جز در موارد ضروری اقدام به سفر نکنند. سفر با قصد تفریح و سیاحت بدون رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند بسیار خطرآفرین باشد بویژه که در حال حاضر میزان سرایت پذیری ویروس جهش یافته کرونا نیز بسیار بالا است.

وی با اشاره به ازدحام در خیابان ها و معابر به دنبال خریدهای آخر سال مردم، گفت: توصیه ما این است که مردم تا حد امکان خریدهای خود را به شکل آنلاین انجام دهند. طی روزهای گذشته در جلسه با استانداری تهران مقرر شد به نظارت و ساماندهی بیشتری در صنف بازار پرداخته گردد.

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران، بیان نمود: موارد کرونای جهش یافته همانگونه که در کشور پخش است، در استان تهران هم مشاهده شده است. مبتلایان به این نوع از ویروس برای دریافت مراقبت بیمارستانی تفاوت چندانی با سایرین ندارند، اما به نظر می رسد شاید بخشی از افزایش بستری افراد زیر 10 سال با کرونای انگلیسی مرتبط باشد.

وی با تاکید بر اینکه بر برگزاری مراسم چهارشنبه سوری نطارت ویژه ای می گردد، اضافه نمود: تاکید ویژه ما عدم برگزاری این مراسم آیینی به شیوه سالیان گذشته است.

وی با اشاره به اینکه بروز موج چهارم بیماری در بخش بیماران سرپایی رخ داد، اظهار کرد: اما خوشبختانه در بخش بستری این موج اتفاق نیفتاد و پیش بینی ما ابتلاهایی است که بعد از سفرها و خریدهای نوروزی خودشان را از هفته سوم فروردین نشان می دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1701

به "افزایش بستری بیماران کرونای کمتر از 10 سال در تهران، تاکید ویژه بر عدم برگزاری چهارشنبه سوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بستری بیماران کرونای کمتر از 10 سال در تهران، تاکید ویژه بر عدم برگزاری چهارشنبه سوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید