تورهای چین: افزایش بودجه نظامی تایوان در سایه ترس از چین

به گزارش مجله سلنا، مقامات دولت تایوان مدعی شدند به علت تهدید های مکرر چین قصد قدرتمندتر کردن تسلیحات دفاعی خود را دارند.

تورهای چین: افزایش بودجه نظامی تایوان در سایه ترس از چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت تایوان امروز (پنج شنبه) پیشنهادی برای سرمایه گذاری 9 میلیارد دلاری بر روی قدرت دفاعی خود برای مقابله با تهدید های چین ارائه کرد.

بر این اساس، این کشور میخواهد در 5 سال آینده حدود 9 میلیارد دلار بر روی تسلیحات دفاعی خود از جمله موشک هایش سرمایه گذاری کند و مدعیست این کار را برای تهدید های مکرر چین انجام خواهد داد.

رئیس جمهور تایوان در این باره گفت: نیرو های تایوان تسلیحات مناسبی دارند اما چین بار ها تهدیداتی علیه ما مطرح نموده است. بنابراین افزایش هزینه دفاعی اولویت نخست ماست. از این سلاح ها زمانیکه چین فشار خود را بر روی ما افزایش می دهد، استفاده خواهیم کرد.

این طرح باید از سوی مجلس تایوان هم تصویب گردد که البته از آنجا که حزب رئیس جمهور این کشور اکثریت اعضا را دارد، احتمالا تصویب آن بسیار بالاست.

وزارت دفاع تایوان هم در بیانیه ای گفت: برای مقابله با تهدید های مکرر چین باید هرچه سریعتر در توانمندتر کردن تسلیحات نظامی و دفاعی خود کوشش کنیم تا در زمان کوتاه مقدار بالایی تجهیزات فراوری کنیم.

چین و آمریکا سال ها است بر سر دریای جنوبی چین و تنگه تایوان که یکی از شاهراه های بین المللی مهم است با هم اختلاف دارند. پکن معتقد است این آب ها جزو آب های سرزمینی چین است، ولی آمریکا در تحرکاتی مداخله جویانه همیشه پشتیبان دولت تایوان بوده است و اقدام به گشت زنی دریایی در این منطقه می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1927

به "تورهای چین: افزایش بودجه نظامی تایوان در سایه ترس از چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: افزایش بودجه نظامی تایوان در سایه ترس از چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید