انتقاد شدید برلین از تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای خود از آلمان

به گزارش مجله سلنا، وزیر دفاع آلمان با تاکید بر اینکه ناتو یک سازمان تجاری نیست و امنیت هم کالا نیست، انتقاد شدیدی به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خروج بعضی نیروهای خود از آلمان وارد کرد.

انتقاد شدید برلین از تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای خود از آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنگرت کرامپ کارن بائر، وزیر دفاع آلمان در واکنش به تهدیدات اخیر ترامپ علیه آلمان مبنی بر اینکه اگر به تعهدات اقتصادی خود در قبال ناتو عمل نکند بخشی از نیروهای خود را از این کشور خارج می نماید انتقاد شدیدی به این رویکرد ترامپ وارد نموده و گفت: ناتو یک سازمان تجاری نیست و امنیت هم کالا نیست.

وی در سخنانی در موسسه کونراد آدنایر آلمان تاکید نمود که ائتلاف نظامی ناتو مبتنی بر همبستگی و اعتماد است. ارزش ها و منافع مشترک اساس همکاری است. نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان و اروپا به عنوان تضمین امنیتی برای تمام ائتلاف نظامی ناتو محسوب می گردد و مهم تر از همه نیروهای آمریکایی در اینجا به عنوان ضمانت امنیتی برای خود ایالت متحده مطرح است. نیروهای آمریکایی مورد استقبال آلمان قرار دارند.

دونالد ترامپ، روز دوشنبه تصمیمات ایالات متحده آمریکا برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از آلمان را تایید کرد و مجددا این طور به آلمان انتقاد وارد که : چرا آلمان به روسیه میلیاردها دلار برای انرژی پرداخت می نماید و پس آیا ما باید از آلمان در برابر روسیه حمایت کنیم؟ چگونه این شدنی است؟ این عملی نیست. ترامپ با این انتقاد خود بار دیگر توجهات را به پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 معطوف کرد که به شدت با آن مخالف است. آمریکا می خواهد با وضع تحریم ها از به مرحله اجرا رسیدن این پروژه گازی جلوگیری کند.

ترامپ روز دوشنبه بار دیگر آلمان را به تبعیض قائل شدن در قبال ایالات متحده در امور تجاری متهم کرد. به اعتقاد وی مذاکرات با اتحادیه اروپا درباره یک توافق تجاری تا به حال به صورت رضایت بخش جریان نداشته است.

ترامپ همچنین بار دیگر آلمان را به عمل نکردن به تعهدات اقتصادی ناتو در قبال ناتو متهم کرد.

در حال حاضر حدود 35 هزار نظامی آمریکایی در آلمان حضور دارند که در صورت خروج این 10 هزار نفر، تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به 25 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

وزیر دفاع آلمان در بخش دیگری از سخنانش اعتراف کرد که در حال حاضر در مناسبات بین آمریکا و آلمان یک دوران تا حدودی ناآرام و مهیج با بعضی لحن های گوش خراش وجود دارد. این لحن صحبت ها همچنین در ویدئو کنفرانس وزرای دفاع ناتو که روز چهارشنبه برگزار می گردد هم تاثیر خواهد داشت.

به گفته دبیرکل ناتو باید در نشست وزرای دفاع ناتو به این تصمیم آمریکا به دلیل اهمیتی که برای ائتلاف نظامی ناتو دارد پرداخته گردد.

موضوعات رسمی کنفرانس دو روزه وزرای دفاع ناتو که بخصوص عملیات های نظامی در عراق و افغانستان و همچنین آمادگی ناتو برای موج دوم کرونا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 967

به "انتقاد شدید برلین از تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای خود از آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد شدید برلین از تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای خود از آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید