انعقاد تفاهم نامه میان سازمان نوسازی و سازمان نظام مهندسی و ساختمان

به گزارش مجله سلنا، خبرنگاران: توسعه و پیشرفت در راستا نوسازی در الگوی حرفه ای با انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان نوسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران میسر می گردد.

انعقاد تفاهم نامه میان سازمان نوسازی و سازمان نظام مهندسی و ساختمان

جهت دریافت خدمات قیمت آلاچیق چوبی آماده با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، این تفاهم نامه به منظور بهره گیری از توانمندی های مشترک و در راستای تقویت و توسعه رویکرد ارتقای کیفیت فضاهای شهری تهران، مقاوم سازی و جلوگیری از فراوری ساختمان های ناپایدار و همچنین رشد و کیفیت نوسازی هم راستای کمیت آن بر اساس اصول فنی و مهندسی با رویکرد شهرسازی و معماری ایرانی، اسلامی در بافت های فرسوده شهر تهران صبح امروز به امضاء رسید.

علیرضا جعفری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران هدف از انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را ارتقاء سطح کیفیت ساخت و ساز در فضاهای شهری ذکر کرد.

وی با بیان این که دستگاه های مختلفی متولی موضوعات شهری هستند، تأکید کرد: کلان شهرهای توسعه یافته در جهت پیشرفت هستند و لازم است ما نیز در دنیای حرفه ای امروز از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل ها در حوزه های فناوری، تکنولوژی و ... در راستای ارتقاء کیفیت محیطی و زندگی استفاده نماییم.

وی توضیح داد: سازمان نوسازی شهر تهران رسالت دارد جهت احیاء، نوسازی و بازتولد شهر را با استفاده از توان تخصصی و علمی به جلو پیش برد، از این رو لازم است مجموعه ای که متولی در مدیریت شهری است در کنار خدمات فنی و مهندسی هم افزایی را به وجود بیاورند تا در نتیجه آن رشد و کیفیت نوسازی بر اساس اصول فنی و مهندسی با رویکرد شهرسازی و معماری ایرانی، اسلامی در بافت های فرسوده شهر تهران صورت پذیرد.

به گفته این مقام مسئول، زمینه های همکاری فی مابین سازمان نوسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بر اساس سه رویکرد اصلی آموزشی، هدایتی و حمایتی برنامه ریزی شده و دنبال خواهد شد.

جعفری با اشاره به راه اندازی اولین مرکز آموزشی علمی کاربردی با نگاه تخصصی به مباحث شهرسازی، نوسازی و بهسازی توسط سازمان نوسازی شهر تهران، اظهار داشت: امیدوار هستیم با این اقدام بتوانیم در جهت نیروهای متخصص و مجرب بتوانند در نوسازی شهر اثرگذار باشند.

وی نقش هدایتی سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان تهران را در فرآیند نوسازی بسیار حائز اهمیت دانست و یادآور شد: سازمان نوسازی نیز می تواند با تدوین دستورالعمل ها و قوانین و مقررات از ارتقاء ظرفیت خدمات مهندسی حمایت نماید تا توسعه و پیشرفت در جهت نوسازی در الگوی حرفه ای رقم خورد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین خواهان تشکیل کمیته ها و کارگروه های تخصصی جهت پیگیری و اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه شد.

جابر نصیری عضو اصلی هیات مدیره و خزانه دار سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان تهران نیز در ادامه این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از اعتماد مدیرعامل سازمان نوسازی، انعقاد تفاهم نامه همکاری را اقدامی ارزنده در جهت تسریع در نوسازی بر اساس اصول فنی و مهندسی دانست.

وی با اعلام اینکه نوسازی صرفاً در حد ساختمان و سازه صورت گرفته و دیدگاه معماری کم رنگ تر بوده است خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان تهران قطعاً می تواند دغدغه های سازمان نوسازی را برای ارتقاء کیفیت ساخت و ساز در بافت های فرسوده بر مبنای الگوی اسلامی ایرانی رفع نموده و مکمل فعالیت های این سازمان در عرصه نوسازی باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 779

به "انعقاد تفاهم نامه میان سازمان نوسازی و سازمان نظام مهندسی و ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد تفاهم نامه میان سازمان نوسازی و سازمان نظام مهندسی و ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید