این دو ماده غذایی افسردگی را تشدید می نمایند

به گزارش مجله سلنا، چربی های اشباع می توانند باعث التهاب شوند و بعلاوه ممکن است عملکرد مغز را مختل نموده و علائم افسردگی را تشدید نمایند. چربی هایی که باید از آن ها اجتناب کرد شامل چربی های ترانس که در بسیاری از غذا های فرآوری شده وجود دارند، چربی های موجود در گوشت قرمز و روغن های گلرنگ و ذرت که سرشار از اسید های چرب امگا 6 هستند، می باشد.

این دو ماده غذایی افسردگی را تشدید می نمایند

غذا های فرآوری شده، به ویژه آن هایی که حاوی قند و کربوهیدرات تصفیه شده بالایی هستند، ممکن است در افزایش خطر افسردگی نقش داشته باشند

مطالعات نشان داده اند که افرادی که میزان زیادی فست فود مصرف می نمایند نسبت به افرادی که بیشتر محصولات تازه می خورند بیشتر در معرض افسردگی قرار دارند. غذا های فرآوری شده، به ویژه آن هایی که حاوی قند و کربوهیدرات تصفیه شده بالایی هستند، ممکن است در افزایش خطر افسردگی نقش داشته باشند. با مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده، سطح انرژی بدن به سرعت افزایش و سپس کاهش می یابد؛ لذا بهتر است غذا های تازه، غنی از مواد مغذی و کامل را انتخاب کنید که منبع ثابتی از انرژی در طول زمان هستند.

روغن های فرآوری شده

چربی های اشباع می توانند باعث التهاب شوند و بعلاوه ممکن است عملکرد مغز را مختل نموده و علائم افسردگی را تشدید نمایند. چربی هایی که باید از آن ها اجتناب کرد شامل چربی های ترانس که در بسیاری از غذا های فرآوری شده وجود دارند، چربی های موجود در گوشت قرمز و روغن های گلرنگ و ذرت که سرشار از اسید های چرب امگا 6 هستند، می باشد.

کافئین

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مصرف میانه کافئین به شکل قهوه ممکن است برای افراد مبتلا به افسردگی مفید باشد. فواید کافئین می تواند به علت اثر محرک و خواص آنتی اکسیدانی آن باشد. کافئین در قهوه، چای، شکلات، نوشابه های گازدار و نوشیدنی های انرژی زا وجود دارد. بعلاوه مصرف مقادیر کم کافئین ممکن است اضطراب را کاهش داده و خلق و خو را بهبود ببخشد. با این حال، بعضی تحقیقات نشان داده اند که مصرف کافئین ممکن است احساس اضطراب، استرس و افسردگی را در بچه ها افزایش دهد. به طور کلی بهتر است کافئین در حد اعتدال و تا اواسط روز (و نه بعد از آن) مصرف گردد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 29 فروردین 1402 بروزرسانی: 29 فروردین 1402 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 2365

به "این دو ماده غذایی افسردگی را تشدید می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دو ماده غذایی افسردگی را تشدید می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید