جان کری: توافق آمریکا و طالبان نباید به تضعیف دولت افغانستان منجر گردد

به گزارش مجله سلنا، وزیر خارجه اسبق آمریکا با اشاره به اینکه باید بخشی از نیروهای ضدتروریسم آمریکایی در افغانستان باقی بمانند، تاکید نمود که توافق صلح در افغانستان نباید منجر به تضعیف دولت مرکزی این کشور گردد.

جان کری: توافق آمریکا و طالبان نباید به تضعیف دولت افغانستان منجر گردد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت توافق صلح در افغانستان نباید منجر به تضعیف دولت مرکزی این کشور گردد.

کری که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با دویچه وله مصاحبه می کرد، اضافه کرد: دنیا و مردم افغانستان نیازمند صلح هستند و امیدوارم طالبان ساختار فعلی دولت در افغانستان را بپذیرد.

این مقام سابق آمریکا نسبت به پیشرفت در گفت وگوهای صلح افغانستان ابراز امیدواری کرد و گفت: توافق صلح در افغانستان اما نباید منجر به تضعیف دولت مرکزی این کشور گردد.

کری با تاکید بر نقش روسیه و چین در استقرار صلح در دنیا، توضیح داد که برای استقرار صلح در دنیا، باید تعامل و همکاری بین المللی گسترده تری صورت گیرد.

وی همچنین در رابطه با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نیز گفت: باید بخشی از نیروهای ضدتروریسم آمریکایی در افغانستان باقی بمانند تا در صورتی که طالبان عهد خود را شکسته و بخواهد به گزینه نظامی بازگردد با آنها مقابله کند.

وزیر خارجه اسبق آمریکا در انتها اضافه کرد: کشورهای چین، روسیه و ترکمنستان و سایر کشورها به عنوان تضمین کننده در توافق صلح افغانستان حضور داشته باشند.

پیش از این وزیر دفاع آمریکا اعلام نموده بود که برای سنجش قابلیت طالبان مذاکراتی با این گروه برای یک توقف 7 روزه جنگ در افغانستان در جریان است.

ر

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 750

به "جان کری: توافق آمریکا و طالبان نباید به تضعیف دولت افغانستان منجر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان کری: توافق آمریکا و طالبان نباید به تضعیف دولت افغانستان منجر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید