خبرنگاران ابراز امیدواری روسیه برای بهبود وضع بازار جهانی نفت

به گزارش مجله سلنا، مسکو - خبرنگاران - معاون نخست وزیر روسیه و مدیر انرژی این کشور ابراز امیدواری کرد که وضع بازار جهانی نفت در سال 2021 میلادی بخاطر فراوری واکسن مقابله با ویروس کرونا بهبود یابد.

خبرنگاران ابراز امیدواری روسیه برای بهبود وضع بازار جهانی نفت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیه 24، الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه دوشنبه در سیزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس گفت: امیدوارم در سال 2021 وضع بازار جهانی نفت بهبود یابد و با تزریق همگانی واکسن کرونا بتوانیم عرضه نفت را به سطح سابق برسانیم.

وی اضافه کرد: ما امیدواریم که در سال 2021 شاهد احیای سطح تقاضا برای نفت از جمله بخاطر واکسیناسیون کرونا باشیم که در زمان حاضر در کشورهای مختلف جریان دارد.

معاون نخست وزیر روسیه گفت که به استفاده از ساز وکارها در چارچوب توافق اوپک پلاس که کارایی آنها برای تثبیت بازار نفت و احیای سطح فراوری نفت ثابت شده ، امیدوار است.

نوواک اعلام نمود: سال 2020 میلادی بسیار ویژه بود و توانستیم بر سر کاهش تاریخی عرضه نفت توافق کنیم و دوران سخت را پشت سر بگذاریم.

وی خطاب به شرکت نمایندگان در اجلاس اوپک پلاس ادامه داد: امیدواریم که بتدریج ما و شما از مکانیسم های مختلف و ابزاری که تاثیر و کارایی آن اثبات شده است استفاده کنیم و تصمیم های درست بگیریم که منجر به تثبیت بیشتر در بازار جهانی نفت گردد.

نشست وزارتی اوپک پلاس درحالی ادامه دارد که نخستین نشانه های شکاف بین اعضای اوپک و غیراوپک ظاهر شده است.

رسانه های خبری روسیه به نقل از یک منبع اگاه نوشتند که بیشتر وزرای نفت، تمدید شرایط کنونی برای ماه فوریه را خواهان هستند.

همچنین در بین کشورهای غیر عضو اوپک، روسیه و قزاقستان درخواست افزایش فراوری به میزان نیم میلیون بشکه در روز را مطرح نموده اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس روسیه، مذاکرات کشورهای اوپک پلاس برای کاهش فراوری نفت در ماه فوریه، فردا (سه شنبه) نیز ادامه خواهد داشت.

این رسانه روسی اعلام نمود که در مذاکرات شش ساعته در نشست وزارتی اوپک پلاس توافق بدست نیامد و قرار شده است فردا مذاکرات ساعت 17 و 30 دقیقه به وقت مسکو ازسرگرفته گردد و دبیرخانه اوپک نیز این برنامه را تایید نموده است.

براساس توافق، وزیران اوپک پلاس در نشست دسامبر (آذر) این گروه فراوری نفت در ژانویه (دی) را 500 هزار بشکه در روز افزایش می دهند و پس از آن وزیران هر ماه برای آنالیز شرایط بازار و تغییر احتمالی مفاد پیمان محدودیت عرضه ملاقات خواهند کرد. پیش بینی می گردد اوپک پلاس هر ماه 500 هزار بشکه در روز به فراوریش اضافه کند تا مجموع این افزایش در آوریل سال 2021 (فروردین 1400) به دو میلیون بشکه در روز برسد. با این حال طرح مذکور باید مورد تایید کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس قرار گیرد.

طرح کاهش فراوری نفت براساس تصمیم کشورهای اوپک پلاس از سال 2019 اجرایی می گردد که با کاهش فراوری 7.7 میلیون بشکه ای کوشش کردند قیمت نفت را در بازار افزایش دهند و تا حدودی پیروز هم بوده اند.

اوپک پلاس به قصد همراهی فراورینمایندگانی مثل روسیه، مکزیک، جمهوری آذربایجان، بحرین، سودان، سودان جنوبی، مالزی و عمان با سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) در تنظیم بازار شکل گرفته است. این ائتلاف صرفا برای کاهش فراوری نیست بلکه دقیق ترین عبارت در این مورد شاید مشخص سیاستی مشترک در تنظیم بازار است.

سازمان کشورهای فراوری نماینده نفت (اوپک) دسامبر 2016 میلادی پس از تجربه 2 سال سقوط قیمت در بازارهای جهانی با جمعی از فراورینمایندگان غیر عضو اوپک برای کاهش فراوری به توافق رسید. این کشورهای غیر عضو در کنار اوپک توانستند در پی بازنگری بر میزان فراوری و عرضه نفت در سال 2017 بازار را تنظیم نمایند.

مشورت سیاست گذاری مشترک میان 10 کشور فراورینماینده نفت از جمله روسیه در کنار 13 عضو اوپک، به اوپک پلاس شهرت یافت؛ نهادی که در عمل و تا پیش از ششم آوریل سال گذشته میلادی (فروردین 99)، ائتلافی به رهبری مسکو و ریاض بوده تا با حجم فراوری و عرضه خود بازار را تنظیم نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1548

به "خبرنگاران ابراز امیدواری روسیه برای بهبود وضع بازار جهانی نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابراز امیدواری روسیه برای بهبود وضع بازار جهانی نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید