خبرنگاران بودجه بخش بهداشت و درمان لرستان 98 درصد افزایش یافت

به گزارش مجله سلنا، خرم آباد - خبرنگاران - رییس مجمع نمایندگان لرستان گفت: بودجه حوزه بهداشت و درمان در سال 1400 نسبت به امسال 98 درصد افزایش یافت و در این راستا نیز به تعداد تخت های بیمارستان های استان اضافه خواهد شد.

خبرنگاران بودجه بخش بهداشت و درمان لرستان 98 درصد افزایش یافت

یحیی ابراهیمی عصر جمعه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال توانستیم برای اولین بار سد تاج امیر شهرستان دلفان را که مطالبه مردمی است در ردیف پروژه های ملی قرار دهیم.

وی اضافه نمود: این سد از سال 96 متوقف شده بود و پنج میلیارد تومان اعتبار اختصاص داشت که تنها سه میلیارد تخصیص یافته بود.

وی ادامه داد: اکنون 26 میلیارد تومان اعتبار به این سد تاج امیر اختصاص یافته که 13 میلیارد آن تخصیص داده شد اکنون در اختیار آب نیرو می باشد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیش از 60 میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای سد تاج امیر اختصاص یافت و در صورت بهره برداری از این سد یک هزار و 500 هکتار از اراضی نورآباد تحت پوشش آبیاری نوین قرار خواهد گرفت.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تخصیص آب ظلمی است که از ابتدای انقلاب به مردم لرستان وارد شده است، اضافه نمود: 50 میلیون متر مکعب ذخیره آب، 13 میلیارد متر مکعب خروجی آب و هشت و نیم میلیارد متر مکعب آب سهم لرستان می باشد اما نمی توانیم له اندازه کافی از این نعمت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: میزان اراضی آبی در کشور 46 درصد است که این رقم در لرستان 23 درصد می باشد در حق لرستان ظلم شده و باید حق آبه عادلانه توزیع شود.

ابراهیمی گفت: پروژه هایی که اعتبارات استانی دارند در بودجه 1400 حدود 100 درصد رشد داشته اما باید توجه کنیم که تورم هم افزایش داشته است.

ابراهیمی ادامه داد: جناح بازی در لرستان موجب عقب افتادگی این استان شده و هیچگونه خروجی برای مردم ندارد و باید از تمام ظرفیت ها برای رشد و توسعه استان استفاده کنیم.

وی اضافه نمود: بودجه حوزه بهداشت و درمان در سال 1400 نسبت به امسال 98 درصد افزایش داشته در در این راستا تخت های بیمارستان های استان اضافه شده است.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان هنوز زیرساخت های لرستان پس از سیل 98 بازسازی نشده است، گفت: برآیند خوبی بین نمایندگان لرستان وجود دارد و برای دیدار با وزرا تمامی اعضای مجمع حضور دارند و مطالبات پیگیری می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه عقب ماندگی های لرستان ریشه تاریخی دارد، گفت: بخشی نگری به ضرر جامعه است و نباید تحت احساسات قرار بگیریم و باید به فکر تمام شهرهای استان باشیم نگاه بخشی نگری بسیاری از نمایندگان لرستان در ادوار گذشته به ضرر استان تمام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه سهم درمان بیمار کمتر از 30 درصد می باشد و در این راستا مصوب شد افراد کرونایی تمام تجهیزات شان تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: تهدید کرونا برای ما یک فرصت بود و توانستیم تجهیزات و امکانات خوبی را برای دوستان جذب کنیم همچنین در این راستا جذب پزشکان متخصص افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: تمام افرادی که در کادر درمان به کرونا مبتلا شده و فوت شدند شهید محسوب می شود.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان اضافه نمود: یکی از مطالبات مردمی لرستان شرکت پخش دارو میباشد که با پیگیری های صورت گرفته و اقدامات اولیه صورت گرفته و کار ساخت و ساز آن در شهرستان الشتر آغاز خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داشت: 2 میلیارد تومان اعتبار برای خرید داروهای داروخانه هلال احمر اختصاص یافت و باید مکانی برای ایجاد این داروخانه فراهم شود.

وی گفت: لرستان از داشتن پایانه صادراتی محصولات کشاورزی رنج می برد و محصولات پس از برداشت مکانی برای فروش صادراتی ندارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1429

به "خبرنگاران بودجه بخش بهداشت و درمان لرستان 98 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بودجه بخش بهداشت و درمان لرستان 98 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید