دستگاه تشخیص نواحی سرطانی حین جراحی از وزارت بهداشت مجوز گرفت

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران، دکتر محمد عبدالاحد، برگزیده جایزه مصطفی(ص) امروز در مراسم نصب سردیس برگزیدگان سومین دوره جایزه مصطفی (ص) در بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس که به صورت آنلاین برگزار گردید، گفت: سیستمی که در سال گذشته به خاطر آن جایزه مصطفی را دریافت کردیم خوشبختانه سال جاری مجوز وزارت بهداشت را اخذ نموده است.

دستگاه تشخیص نواحی سرطانی حین جراحی از وزارت بهداشت مجوز گرفت

دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران با بیان اینکه دستگاه تشخیص نواحی سرطانی حین جراحی به عنوان اولین دستگاه کاملا مستقل درمانی در جهان اکنون دارای پروانه بهره برداری است، گفت: در حال حاضر این دستگاه مجوز وزارت بهداشت آی مد (اداره کل تجهیزات پزشکی) را گرفته و از اسفند ماه در کلینیک های دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد.

عبدالاحد عنوان نمود: اقدامات برای صادرات این دستگاه شروع شده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا در جهان گفت: ما امیدوار هستیم که با وجود کرونا به سمت حداقل مداخلات در درمانها حرکت کنیم به طوریکه کارهای جدید تحقیقاتی ما هم بتواند صندلی خود را به خوبی پیدا کند.

عبدالاحد با اشاره به دو سیستم جدید طراحی شده گفت: اکنون دو سیستم طراحی نموده ایم که در انتهای مراحل کارآزمایی های بالینی قرار دارند؛ یکی از این محصولات، سیستم استفاده کننده از نیدل الکترونیکی است که بدون احتیاج به نمونه برداری بتواند به رادیولوژیست ها یاری کند که توده ای که تحت گاید سونوگرافی آنالیز می گردد، در صورت مشکوک شدن به آن بدون احتیاج به بافت برداری، اقدام به شناسایی آن کند.

وی با اشاره به سیستم دوم گفت: سیستم دیگر، دستگاه Real Time است که با استفاده از این دستگاه می توان بدون آنکه توده بیمار در اتاق عمل باز گردد و پارگی رگ های خونی اتفاق بیافتد عمل جراحی را انجام داد. تا به امروز از این دستگاه بر روی 19 بیمار مبتلا کارآزمایی های بالینی را شروع کردیم.

عبدالاحد خاطر نشان کرد: با توجه به پاندمی کرونا بسیاری از جراحی های مربوط به سرطان کنسل شده است و متاسفانه افرادی که دچار بیماری های مزمن غیر واگیر هستند تحت فشارند از این رو استفاده از این روش ها و سیستم ها می تواند کاربرد فراوانی داشته باشد.

برگزیده جایزه مصطفی(ص) با بیان اینکه ایران زمینه خوبی برای همکاری میان دانشکده ها و مراکز مهندسی و پزشکی در حوزه عملیاتی و بالینی دارد، گفت: از آنجایی که تحقیقات پزشکی دارای دو بخش کلینیکی و کارآزمایی بالینی و حوزه مدل سازی حیوانی است احتیاج به این همکاریها وجود دارد. امیدوارم در سال 2021 و 2022 پیروز شویم که محصول CDP را به جهان معرفی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1240

به "دستگاه تشخیص نواحی سرطانی حین جراحی از وزارت بهداشت مجوز گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه تشخیص نواحی سرطانی حین جراحی از وزارت بهداشت مجوز گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید