راهنمایان گردشگری راهنمای سلامت می شوند

به گزارش مجله سلنا، 12 هزار راهنمای گردشگری در کشور پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تمام دفاتر خدمات مسافرتی و توقف تورهای گردشگری بی کار شدند. این مدت بی کاری معلوم نیست تا چه زمانی طول بکشد. چون هنوز تعیین نیست ویروس کرونا چه زمانی اجازه سفر را به مردم می دهد و می توانند دوباره به سر کار خود برگردند. از طرفی بیمه بسیاری از آنها هنوز اجرایی نشده، بنابراین نمی توانند در این مدت از بیمه بیکاری نیز استفاده نمایند.

راهنمایان گردشگری راهنمای سلامت می شوند

آنها حقوق ثابتی هم ندارند که بتوانند در مدتی که بی کار شده اند، امرار معاش نمایند. متأسفانه تعدادی از راهنمایان گردشگری، این شغل تنها راه کسب درآمد آنها بود.

از این رو انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان کرمان، مدیر کارآفرینی مرکز آینده نگاری و نوآوری پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جامعه حرفه ای راهنمایان گردشگری کرمان با همکاری شهرداری شهر کرمان دست به ابتکاری زده است تا بتواند از ظرفیت و توانایی راهنمایان گردشگری بهره ببرد.

اجرای طرح راهنمای سلامت شهروندان با همکاری راهنمایان گردشگری اقدامی است که در روزهای آینده اجرا می گردد. در واقع راهنمایان گردشگری در این طرح به عنوان راهنمای سلامت شهروندی، شهرداری کرمان را در زمینه آگاهی بخشی به مردم یاری می نمایند.

در این زمینه محمد جهانشاهی معاون شهردار کرمان به خبرنگار مهر گفت: پس از شیوع ویروس کرونا به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی از سوی شهروندان و با توجه به آغاز مرحله فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، در نظر گرفته ایم تا از ظرفیت راهنمایان گردشگری به عنوان راهنمای سلامت شهروندی استفاده کنیم.

معاون شهردار کرمان ادامه داد: با آغاز بعضی کسب و کارها، مردم بیشتری به خیابان ها می آیند. پس باید از افرادی یاری بگیریم که بتوانند ما را در هدایت مردم و رعایت بعضی از رفتارها و جلوگیری از رفتارهای نادرست یاری نمایند. بهترین افرادی که می توانند در این طرح با ما همکاری داشته باشند؛ راهنمایان گردشگری هستند چون آنها دوره های لازم را برای برخورد با دیگران و انجام رفتارهای مناسب در شرایط بحران دیده اند در واقع با این کار می توان یاریی هم به کسب و کار آنها کرد از طرفی می توان به عنوان مسئولیت اجتماعی؛ کاری در حوزه گذر از شرایط بد انجام داد.

وی اضافه نمود: ما به توافق رسیده ایم که این افراد در 10 نقطه از نقاط پرتردد شهر کرمان حضور داشته باشند و به مدت 8 ساعت در روز آموزش های لازم را به مردم بدهند. این افراد از طرف دانشگاه نیز دوره های آموزشی به صورت آنلاین طی خواهند کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با بیان این که راهنمایان گردشگری ازسوی شهرداری حقوق روزمزد دریافت خواهند کرد، گفت: این طرح از اول اردیبهشت اجرایی می گردد و 600 تا هزار نفر شیفت با یاری حدود 100 راهنمای گردشگری برای این طرح پیش بینی شده است. اکنون احتیاج داریم که خلاقیت به خرج داده و از بحران کرونا عبور کنیم.

مهر

منبع: گردشبان
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 897

به "راهنمایان گردشگری راهنمای سلامت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایان گردشگری راهنمای سلامت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید