روسیه آماده همکاری با مجلس جدید ونزوئلا است

به گزارش مجله سلنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه خاطرنشان کرد که مسکو آماده است با شورای ملی جدید ونزوئلا همکاری نموده و روابط خود را گسترش دهد.

روسیه آماده همکاری با مجلس جدید ونزوئلا است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص افزود: ما آمادگی خود را برای همکاری نزدیک با کشور دوست ونزوئلا و مقام های قانونی آن اعلام می کنیم. مسکو همچنان به تقویت این همکاری که در حوزه های گوناگونی قرار گرفته است نیز ادامه می دهد.

این در حالیست که سران گروه منطقه ای لیما متشکل از 13 کشور آمریکای جنوبی و کانادا، ساعاتی پیش با انتشار بیانیه ای مدعی شدند که کنگره ملی ونزوئلا را به رسمیت نمی شناسند.

در حالیکه کنگره جدید (مجلس) ونزوئلا کار خود را از دیروز شروع کرد؛ لیما مدعی شد که جامعه بین الملل هم باید در رد مشروعیت این مرجع قانونگذاری، با این گروه همراه گردد.

همزمان با شروع به کار مجلس جدید، خوان گوایدو سرنموده شورشیان ونزوئلا نیز که در دور قبل ریاست مجلس را به عهده داشت؛ از مقام خود خلع شد.

این در حالی است که گوایدو و طرفدارانش شرکت در انتخابات مجلسی که ماه دسامبر برگزار گردید را تحریم نموده و گفته بودند با تمدید طول دوره مجلس قبلی، به کار خود ادامه می دهند.

گوایدو از حمایت آمریکا برخوردار است و خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا تلقی می نماید!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1554

به "روسیه آماده همکاری با مجلس جدید ونزوئلا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه آماده همکاری با مجلس جدید ونزوئلا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید