طرز تهیه پولکی کنجدی در منزل

به گزارش مجله سلنا، پولکی کنجدی همانند سایر انواع پولکی ها تهیه می گردد. تنها تفاوت در تهیه انواع پولکی، استفاده از طعم دهنده های متفاوت است. در ادامه طرز تهیه این خوراکی لذیذ در منزل توضیح داده می گردد.

طرز تهیه پولکی کنجدی در منزل

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران | سرویس آشپزی - پولکی یکی از سوغاتی های اصفهان است که همراه با چایی آن را سرو می نمایند و در طعم های مختلفی از جمله پولکی کنجدی در بازار وجود دارد. جالب است بدانید که این خوراکی شیرین و خوشمزه را می توانید به سادگی در منزل تهیه کنید، تنها چیزی که احتیاج دارد، صبر، حوصله و دقت است.

مواد لازم برای تهیه پولکی کنجدی

به منظور تهیه یک قندان از این پولکی، به دو الی دو و نیم ساعت زمان و مواد اولیه ای که در جدول زیر ذکر می گردد، احتیاج است.

مواد لازم
شکر250 گرم
سرکه8 الی 9 قاشق غذاخوری
آب125 میلی لیتر
کنجد2 الی 3 قاشق غذاخوری

چند نکته:

  • حتما از سرکه سفید باید بهره ببرید.
  • ترجیحا از کنجد خام استفاده نمایید.

طرز تهیه پولکی کنجدی

  1. شکر، آب و سرکه سفید را با یکدیگر مخلوط کنید و روی حرارت شعله اجاق گاز قرار دهید. گاهی ظرف را تکان دهید تا محتویات به حرکت درآید.
  2. زمانی که در آب و سرکه حل شد، مخلوط باید 15 الی 20 دقیقه بجوشد تا آب تبخیر گردد و شربت قوام بیاید و غلیظ گردد.
  3. اکنون کنجد را به پولکی اضافه کنید و چند ثانیه بهم بزنید.
  4. صبر کنید تا پولکی مجددا بجوشد و شربت قوام بیاید. حدود 5 دقیقه برای این منظور کافی است.
  5. کف یک سینی کاغذ آلومینیوم پهن کنید و با یک قاشق مرباخوری پولکی ها را به صورت دایره ای روی کاغذ آلومینیوم بریزید. اگر شربت قوام نیامده باشد، هنگامی که آن را روی کاغذ آلومینیوم می ریزید، پخش خواهد شد.
  6. صبر کنید تا پولکی ها کاملا سرد شوند. اگر حتی مقداری گرما داشته باشند، به یکدیگر می چسبند، بنابراین صبور باشید.

چند نکته:

  • ظرفی که برای تهیه پولکی از آن استفاه می کنید، باید شبیه شیرجوش باشد تا بدون آنکه برای هم زدن مایه از قاشق و ... بهره ببرید، بتوانید مخلوط را بهم بزنید. زیرا باید شکر کاراملی گردد و اگر دائم آن را بهم بزنید باعث می گردد حرارت شکر آنقدر زیاد نگردد که حالت کارامی پیدا کند.

  • برای تست کردن این موضوع که شربت به قوام رسیده است، یا مقداری از شربت را در یک ظرف حاوی آب کاملا سرد بریزید. و یا انتهای یک قاشق را در مایه فرو برده و درآورید. پس از آنکه شربتی که در آب ریختید یا به انتهای قاشق چسبیده سرد و سفت شد، آن را بچشید، اگر زیردندان ترد و شکنده باشد آماده است، اما اگر به دندان چسبید باید باز هم بجوشد تا آماده گردد.
  • به جای کنجد از دیگر طعم دهنده ها مانند اسانس زنجبیل، دارچین، پرتقال، لیموعمانی خرد شده و غیره نیز بهره ببرید. در واقع مراحل تهیه انواع پولکی مشابه است، فقظ از طعم دهنده های متفاوتی استفاده می گردد.
  • حتما قبل از آنکه طعم دهنده اضافه گردد، باید شربت بجوشد. زیرا اگر پس از اضافه کردن کنجد مجبور باشید شربت را برای مدت زیادی بجوشانید، کنجدها خواهند سوخت.
  • احتیاج نیست کاغذ آلومینیوم را چرب کنید، پولکی کنجدی پس از سرد شدن، به راحتی جدا می گردد.
  • می توانید به جای قاشق قاشق ریختن مایه، کل مایه را در سینی استیل یا روی کاغذ آلومینیوم پخش نموده و پس از سرد شدن آن را به تکه های کوچک خرد کنید.
  • میزان کنجد تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد، اما برای این میزان آب و شکر بیش از سه قاشق غذاخوری کنجد، احتیاج نیست.
  • قوام آمدن شربت در تهیه پولکی، مهمترین قسمت برای درست کردن این خوراکی است. زمانی که شربت کاراملی شد و به روش ذکر شده قوام آمدن آن را نیز تست کردید، پولکی آماده است و باید آن را درون سینی بریزید.
  • اگر میزان سرکه در شربت کم باشد، باعث شکرک زدن آن خواهد شد.

به همین سادگی می توانید پولکی تهیه کنید. همانطور که گفته شد، در انواع طعم ها می توانید این خوراکی را تهیه و کنار یکدیگر سرو کنید تا ظاهر زیباتری داشته باشد. پولکی همیشه به همراه چای سرو می گردد، به علاوه در کنار انواع دمنوشهایی که شکر ندارند نیز می توانید پولکی را به جای قند سرو کنید.

منبع: setare.com
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1606

به "طرز تهیه پولکی کنجدی در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پولکی کنجدی در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید