غذای کودک برای یک کودک 6 ماهه

به گزارش مجله سلنا، آیا نور چشمی شما شش ماهه شده و می خواهید بدانید چه غذایی برای دادن به او خوب است؟ در این نوشتار، ما به شما خواهیم گفت که مواد غذایی مختلفی هستند که می توانید در شش ماهگی به آن ها بدهید.

غذای کودک برای یک کودک 6 ماهه

مترجم: فاطمه فرد

آیا نور چشمی شما شش ماهه شده و می خواهید بدانید چه غذایی برای دادن به او خوب است؟ در این نوشتار، ما به شما خواهیم گفت که مواد غذایی مختلفی هستند که می توانید در شش ماهگی به آن ها بدهید.

هنگامی که بچه های کوچک حدود شش ماهه هستند، اغلب شروع به نشان دادن ویژگی های شخصیتی خود می کنند. نوزاد کوچک در خانه شورش می کند، چرا که بیشتر نوزادان تمایل به سینه خیز رفتن دارند و برخی هم به خوبی در اطراف گام برمی دارند. با افزایش حرکت، خواهید دید که نیازهای تغذیه نوزاد هم افزایش می یابد. دانه غلات اولین غذای کودک هستند که می تواند به فرشته شما داده شود. غلات مناسب برای هر کودک بستگی به خود کودک دارد، چرا که هر یک از آن ها قادرند غلات را در مقادیر مختلف هضم کنند. این همراه با این واقعیت است که فرشته کوچک می خواهد هر طعمی را امتحان کند. بنابراین، جای تعجب نیست که مادران می خواهند انتخاب گسترده ای از غذای کودک برای کودک نو پای خود داشته باشند. از آنجایی که کودک روحیه کاوشگری دارد، زمان مناسب برای معرفی غذاهای انگشتی نرم است، که کودک می تواند در دست بگیرد و اندک اندک بخورد.

غذای کودک برای شش ماهگی

این مهم است که توجه داشته باشید که کودک شما تازه شروع به خوردن غذای جامد کرده است، بنابراین شما باید آرام باشید و تنها کمی از غذای جامد را به کودک بدهید. توصیه می شود ابتدا به نوزاد شیر داده و سپس به او غذای جامد بدهید. شیر باید تغذیه مهم کودک در این مرحله باشد، بنابراین نباید از رادار استفاده کرد.

غلات

دانه غلات اولین غذای کودک هستند که می تواند به فرشته شما داده شود. غلات مناسب برای هر کودک بستگی به خود کودک دارد، چرا که هر یک از آن ها قادرند غلات را در مقادیر مختلف هضم کنند. پزشک متخصص اطفال بهتر می تواند غلات مناسب برای نوزادتان را به شما معرفی کند.

میوه ها

پوره میوه ها نه تنها غذای مناسب برای کودک 4 ماهه بلکه برای کودک 6 ماهه هم است. از آنجا که نوزادان سیستم گوارشی پیشرفته ندارند، توصیه می شود به آن ها میوه های پخته و پوره شده بدهید. میوه های پخته شده باعث ایجاد فشار زیادی در سیستم گوارش در حال رشد فرزند شما نمی شوند. با این حال، میوه هایی مانند موز، قبل از این که به نوزادان داده شود، لازم نیست پخته شوند.

سبزیجات

مانند میوه ها، سبزیجات پخته و له شده هم غذای مناسب برای کودک هستند. بهتر است سبزیجاتی مانند سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، کدو سبز، و غیره، باشند که گوشتی هستند و زمانی که پخته شده، مغزپخت می شوند. هنگام معرفی سبزیجات اطمینان حاصل کنید که ابتدا یک سبزی را معرفی کرده وقبل از معرفی یکی دیگر چند روز منتظر بمانید، تا ببینید که کودک سبزیجات را دوست دارد.

بیشتر بخوانید: توانایی های ضروری کودک 6 ماهه

حبوبات

نوزاد هم چنین آماده است تا حبوبات هم بخورد. با این حال، شما باید اطمینان حاصل کنید که حبوبات به خوبی پخته شده باشد. آنها باید پخته شوند، به طوری که اگر له شوند، پوره مانند شوند. فقط یکی از حبوبات باید در یک زمان معرفی شود.

دستورغذای خانگی برای 6 ماهگی

بر خلاف باور عمومی، تهیه غذای کودک کار دشواری نیست. این فقط نیاز به درک کمی از سیستم گوارشی کودکتان دارد.

سورپرایز میوه ای

شما به نصف موز، نیمی آوکادو و یک قاشق غذاخوری ماست طبیعی نیاز دارید. پوست آوکادو را بگیرید و آن را در مخلوط کن قرار دهید. موز را به قطعات کوچک تبدیل کرده و آن را در مخلوط کن بریزید. میوه ها را مخلوط کنید و سپس ماست را به مخلوط اضافه کنید تا پوره صافی به دست آید.

سیب زمینی شیرین و هویج

نیمی از سیب زمینی شیرین، یک گوجه فرنگی کوچک و نیمی از هویج را بپزید و آن ها را به صورت جداگانه طبخ کنید تا نرم شوند. پوست سیب زمینی شیرین را بگیرید و آن را با یک چنگال له کنید. هویج را به قطعات کوچک خرد کنید. در یک مخلوط کن سیب زمینی شیرین له شده، هویج و گوجه فرنگی را همراه با کمی ادویه و نمک به عنوان طعم و مزه مخلوط کنید. سوپ را کمی گرم کنید، قبل از این که آن را به نوزاد خود بدهید

سیب زمینی لذیذ

بیشتر نوزادان از این خوراکی بسیار لذت می برند، هم چنین به آسانی می توان تهیه کرد. یک سیب زمینی کوچک را بجوشانید پوست آن را بگیرید و با استفاده از یک چنگال آن را له کنید. کمی نمک، کمی شکر و یک قاشق چای خوری از ماست را به سیب زمینی له شده اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. می توانید آن را در هر زمانی از روز به کودکتان بدهید.

پس از خواندن غذای کودک 6 ماهه، می خواهید بدانید که چه مقدارغذا برای کودک مناسب است. اگر شما هنوز به کودکتان غذای جامد نداده اید، در این صورت شما حدود 1 تا 2 اونس مواد غذایی جامد را به کودک بدهید. با این حال، اگر کودک غذای جامد داشته باشد، شما می توانید 4 تا 6 اونس مواد غذایی جامد بدهید. توصیه می شود با پزشک متخصص اطفال برای مقادیر مناسب از غذای جامد برای کودکتان مشورت کنید. هم چنین اطمینان حاصل کنید که کودک شما به هیچ یک از مواد غذایی جامد که به او می دهید حساسیت نداشته باشد.

منبع مقاله : برگرفته از سایت بازل

منبع: راسخون
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1974

به "غذای کودک برای یک کودک 6 ماهه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذای کودک برای یک کودک 6 ماهه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید