نامه سفیر چین به رئیس کمیته عالی انقلاب یمن

به گزارش مجله سلنا، سفیر چین در یمن نامه ای به رئیس کمیته عالی انقلاب این کشور فرستاد و از صلح در یمن و تقویت روابط دو طرفه حمایت کرد.

نامه سفیر چین به رئیس کمیته عالی انقلاب یمن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کانگ یونگ سفیر چین در یمن نامه ای به محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن فرستاده در آن بر کوشش دولت چین برای صلح در یمن و تقویت روابط چینی-یمنی تأکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری سبأ، سفیر یمن در این نامه به قضیه شین جیانگ در کشورش نیز گریز زد و گفت، دولت چین آزادی دینی قومیت اویغور را محترم می شمارد و آنچه در رسانه ها در این باره منتشر شده دروغ و اخبار جعلی است.

وی گفت، دولت کشورش سیاست عادلانه ای در قبال اقلیت ها دارد، به همبستگی متقابل میان قومیت های مختلف فرا می خواند و از حقوق اقلیت ها در چین حمایت می نماید.

کانگ یونگ تأکید کرد، دولت چین به حمایت از آزادی اعتقادات دینی در میان قومیت های مختلف این کشور ادامه می دهد و اجازه دخالت در امور داخلی چین و بهره برداری از قضیه شین جیانگ را نخواهد داد.

کانگ یونگ، آمریکا و کشورهای غربی را در پشت پرده حملات رسانه ای علیه کشورش دانست و گفت، همه اینها ایجاد اختلاف در روابط محبت آمیز میان چین و یمن و کشورهای عربی و اسلامی است.

ماه گذشته (آذرماه) پس از ساقط شدن پهپاد چینی در شمال غرب یمن، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اظهار داشت، فروش این پهپادها عکس موضع علنی چین است که حملات به یمن را مردود می داند (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 534

به "نامه سفیر چین به رئیس کمیته عالی انقلاب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه سفیر چین به رئیس کمیته عالی انقلاب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید