هنرستان ها به یاری نظام سلامت شتافتند

به گزارش مجله سلنا، 6 واحد هنرستانی در استان های خوزستان، لرستان و چهار محال بختیاری در فراوری ماسک پارچه ای، افشانه برقی جهت ضد عفونی کردن محیط و فراوری مواد شوینده با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی به خدمت گرفته شدند.

هنرستان ها به یاری نظام سلامت شتافتند

به گزارش خبرنگاران، علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه گفت: در پی اعلام آمادگی هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش و در راستای بهره مندی از همه ظرفیت های موجود کشور به منظور یاری به مدیریت بحران و در جهت کنترل وجلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این برهه حساس، جمعی از هنرستان های سراسر کشور، همگام با دیگر دستگاه های اجرایی به یاری نظام سلامت کشور شتافتند.

معاون آموزش متوسطه اضافه کرد: توانمندی های هنرستان ها در نظام آموزش مهارتی رسمی کشور، باتوجه به ماهیت رشته های فراوری محور و خدمات محور، قابل توجه است که در این مقطع ظرفیت رشته های طراحی دوخت، صنایع شیمیایی، مکاترونیک، و... .برای تهیه و فراوری لوازم بهداشتی و پزشکی، ازجمله، ماسک، روپوش، موادشوینده وضدعفونی کننده، سمپاش، ... بکار گرفته شدند.

وی گفت: در سطح کشور 1300 هنرستان طراحی دوخت، 130 هنرستان صنایع شیمیایی و 12 هنرستان فنی حرفه ای مکاترونیک فعال هستند که به دلیل دارا بودن کارگاه های آموزشی و فراوریی و با توجه به توانمندی های بالقوه و بالفعل هنرستان ها، امکان مشارکت و همکاری موثر درشرایط کنونی را دارند.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کمرئی گفت: تا به امروز 6 واحد هنرستانی در استان های خوزستان، لرستان و چهار محال بختیاری در فراوری ماسک پارچه ای، افشانه برقی جهت ضد عفونی کردن محیط و فراوری مواد شوینده با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی به خدمت گرفته شده اند و بر اساس دعوت وزارت صمت و تصمیم جلسه روز گذشته مقرر شد در سطح هنرستان های شهر تهران و شهرستان های تهران نیز فراوری ماسک در برنامه کارگاهی این هنرستان ها قرار گیرد تا با هماهنگی و همکاری اتحادیه پوشاک تهران توزیع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 786

به "هنرستان ها به یاری نظام سلامت شتافتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرستان ها به یاری نظام سلامت شتافتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید