چاووش اوغلو: درخواست از ترکیه برای کنار گذاشتن اس-400 غیرقابل قبول است

به گزارش مجله سلنا، وزیر خارجه ترکیه در جریان سفرش به آتن گفت، حقیقت این است که درخواست از سوی کشورهای دیگر از ترکیه برای کنار گذاشتن سیستم های دفاع موشکی اس-400 روسی غیرقابل قبول است.

چاووش اوغلو: درخواست از ترکیه برای کنار گذاشتن اس-400 غیرقابل قبول است

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه از شیراز در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در سال 2017، ترکیه در توافقی با روسیه چندین سامانه دفاع موشکی اس-400 را خرید و این مساله باعث شد تا آمریکا ارسال نسل پنجم جنگنده های اف-35 را به آنکارا متوقف کند. واشنگتن می گوید این سامانه های دفاع موشکی روسی در تضاد با جنگنده های اف-35 است.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفت: ما کنترل این سامانه های دفاع موشکی روسی را برعهده خواهیم داشت. متخصصان ما در حال آموزش هستند اما هنوز هیچ کارشناس روسی در ترکیه نیست. درخواست سایر کشورها از ما برای کنار گذاشتن و توقف فعال کردن این سامانه های دفاعی موشکی روسی غیرقابل قبول است.

سال گذشته میلادی هم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفته بود که کشورش به آزمایش این سامانه های دفاعی موشکی روسی ادامه می دهد.

وی گفته بود: موضع آمریکا برای ما کاملا غیر الزام آور است. ما از آمریکا نمی پرسیم که باید چه کار کنیم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: selena-fan.ir شناسه مطلب: 1859

به "چاووش اوغلو: درخواست از ترکیه برای کنار گذاشتن اس-400 غیرقابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: درخواست از ترکیه برای کنار گذاشتن اس-400 غیرقابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید